2013/09/12

Omonogawa Fireworks Festival 雄物川花火大会

810日、秋田市の雄物川花火大会に行ってきました。
On August 10, I went to the Omonogawa Fireworks Festival in Akita City.


会場の河川敷にはたくさんの出店が出ていて、何を買おうか迷ってしまいました。
There were so many street stalls beside the river, so I was undecided on what I should buy.


迷った末、私はパイナップルジュースとイチゴクレープ、友達はケバブやチョコバナナを買いました。
 Eventually, I bought pineapple juice and a strawberry crepe. My friends bought kebab and chocolate bananas. 


今年は秋田市の小学生がプロデュースした花火も打ち上げられ、ハタハタやカエルの形をした花火で観客を楽しませていました。
During the show, fireworks produced by elementary schools students were set off. 
Fireworks shaped like hatahata (Sailfin sandfish) and frogs delighted the audience. 


花火が川の水面に映ってとてもきれいでした!
The fireworks reflected on the surface of the river. It was so beautiful!



秋田県ではいろいろな市町村で花火大会があるので、来年の夏に見に来てみてください^^
 In Akita, there are many firework festivals in the different cities. Please visit Akita to see the fireworks next summer^^!

投稿者:畠山智里

posted by Chisato Hatakeyama











0 件のコメント:

コメントを投稿